Julledigt

Ja, nu har jag alltså jullov igen! Inte så långt som vanligt men ett tag i alla fall och det känns väldigt skönt. Jag har i slutet av veckan köpt julklappar till familj och vänner. Torsdagskvällen var vi hos Kate och firade jul. det blev glögg, julbröd, lussekatter, pepparkakor och mince pies! Det var allt riktigt gott och mysigt. Vi hade ju en secret santa också och jag fick vantar och tåstrumpor! Tack Astrid, som var lite klurig, hon köpte nämligen julklappen när jag var med utan min vetskap och inte ens den minsta misstanke. Synd att Frida inte kunde vara med utan fick vara hemma och krya på sig istället. Fredagen så städade jag och dekorerade om mitt rum lite. Mitt fula röd-rosa plast nattduksbord har nu ett vitt lakan över sig och ser inte lika hemskt ut. Jag hade även ett videosamtal med familjen hemma och det var udda att få se dem igen, jag har ju nu kommit över 4 månaders strecket... en tredjedel är klar! Fredagskvällen var lugn, det var film och glass hos Astrid innan en lång skön natt! Att inte behöva ställa väckarklockan på ett tag känns lyxigt, eller ja, mamma lyckades övertala mig om att det var mest praktiskt om vi hördes tidigt på julafton, alltså 8.45 för mig, och eftersom man inte vill se helt nyvaken ut så betyder det en ganska tidig morgon.....
Idag har jag varit och shoppat med Astrid och Sara, jag hade tänkt att köpa julklappar till mig själv. Det blev en tröja och ett linne, jag hade tänkt shoppa mer, men men. Det finns ju fler dagar.... Nu ska jag ha en lugn kväll, jag var ute och gick med Slider nyss och nu ska jag se på Harry Potter 4 efter att jag sett dagens avsnitt av julkalendern.
God Jul allihop i Sverige! Det är julafton hos er nu!
Kramar linda

Comments

Popular posts from this blog

Couloir des pisteurs

First tour and ski of the season

Family dinner and fantastic beasts