Lucia

Onsdagen sa var det dags for luciatag!
Jag och Julia akte in tillsammans till Waldorf Astoria dar vi skulle lussa. Andrea motte oss dar. VI hade forberedelser som innebar uppsjungning, strykande av linnen, binda roda band runt buxbomskransarna och julbord. Maten som vi fick var ifran aquavit, restaurangen med den kanda svenska kocken... Vi traffade aven Peter Harrysson som var konferencier!!!! Pa sista repetitionen sa var sangen liite sadar och det kandes som om vi borde ovat mer. Men sen nar vi tande ljusen och hade det riktiga luciataget for Swedish American Chamber of Commerce, sa satt allting. Sangen var jattebra och ingen svimmade, som ofta hander vid luciatag. Trappstegen var lite kluriga i morkret och jag vet att nagon snavade lite men i stort sett var allt jattebra. Man fick lite julstamning och det kandes mysigt!
Synd bara att man inte kan vara med pa lordag, men som Niclas uttryckte det i ett mail till mig om att jag ska vara med pa en bar mitzvah, "jag dor!" precis som i OC" ok , inte exakt ordagrant men nastan sa stog det i mailet. ;)
kramar linda

Comments

Popular posts from this blog

Couloir des pisteurs

Covered in insulation dust

2nd Anniversary